Rok szkolny 2020/21 niebawem...


Poniżej archiwalne materiały z okresu pracy zdalnej

opracowała  p. Bogusława Kulczycka

Wstęp - Zapraszam na dysk Google (link przesłany przez wiadomości w Dzienniku, gdzie znajdziecie wszystkie potrzebne materiały - wejdź w folder kl.4. znajdziesz tam linki i pliki.
Kiedy wrócimy do szkoły, będziesz mógł oddać mi do oceny zeszyty od przyrody, wypełnione karty pracy i ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.
W zeszycie przedmiotowym zapisuj tematy. Czasami trzeba będzie zrobić krótka notatkę lub rysunek. Poleceń nie trzeba przepisywać.

Lekcja 1 dnia 17.03.2020


Temat: Pory roku.

1. Proszę przeczytaj z podręcznika temat "Wędrówka" Słońca po niebie".

2. Obejrzyj wszystkie obrazki i przeczytaj wyjaśnienia pod obrazkami.

3. Obejrzyj filmik. https://www.youtube.com/watch?v=aEdwi7jDq0Y – kl.4 pory roku

Wędrówka słońca nad horyzontem a wciągu roku. Zwróć uwagę na zmieniającą się długość cienia masztu, obserwuj też drogę Słońca - wielkość łuku po którym "idzie" Słońce w różnych porach roku.

4. Jeśli uda Ci się wydrukować z dysku Google kartę pracy to zrób ją.
5. Myślę, że warto narysować sobie drzewo, które rzuca cień rano, w południe i wieczorem. Cień tego drzewa ma inną długość rano, w południe i wieczorem.

Zobacz na stronie 55 w podręczniku trzy rysunki. Zauważ gdzie jest Słońce rano, w południe i wieczorem.

6. Zrób ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń dotyczące pór roku.

 

Lekcja 2


Temat: Podsumowanie i utrwalenie wiadomości z działu 2.

Proponuję kilka możliwości samodzielnego powtórzenia wiadomości z tego rozdziału przed sprawdzianem:

1. Przeczytaj podsumowanie działu 2 ze str. 60,61,62 w podręczniku.
2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń dotyczące rozdziału 2
3. Przygotuj się do klasówki według kryteriów sukcesu.
Jeśli masz taką możliwość wejdź na dysk Google przez linki

składniki pogody 

gra dydaktyczna

karta pracy - stany skupienia

i tam znajdziesz materiały do ćwiczeń w folderze zdalne lekcje kl.4 i do nauki przez zabawę. ale to dla chętnych, możesz zrobić grę, możesz część lub wszystkie ćwiczenia.

Możecie wydrukować i zbierać do teczki a po powrocie do szkoły będziecie mi pokazywać, ale to nie będzie obowiązkowe.

Podaję kryteria sukcesu do tego rozdziału

Kryteria sukcesu

1. Przykłady różnych substancji, określenie ich stanu skupienia.
2. Znasz pojęcie i podajesz przykłady: ciał kruchych,ciał plastycznych, ciał sprężystych.
3. Znasz pojęcie "rozszerzalność cieplna" podajesz przykłady z podręcznika i z ćwiczeń.
4. Czy ciecze mają swój kształt? A ciała stałe i gazy?
5. Jaką właściwość cieczy wykorzystano w termometrze cieczowym /ten na alkohol/
6. Odczytaj temperaturę z termometru cieczowego. Podaj jednostkę miary.
7. zmiany stanu skupienia wody
8. od czego zależy szybkość parowania?
9. Opady i osady. Wymień. Kiedy tworzy się rosa, kiedy szron, kiedy szadź?
10. Wiatr wieje zawsze od wyżu do niżu. Wytłumacz.
11. Narysuj strzałką wiatr północny, i wiejący na północ. Narysuj też inne wiatry i nazwij je.
12. Kiedy zobaczysz tęczę?
13. ciśnieniomierz, jak wygląda, do czego służy, w jakich jednostkach mierzy. Opisz tak samo wiatromierz, deszczomierz.

powodzenia, pozdrawiam

Lekcja 3

Temat: Sprawdzenie wiadomości z działu - Odkrywamy  tajemnice zjawisk przyrodniczych
Wysyłam pracę klasową po to, abyście sprawdzili ile się nauczyliście. Możecie ją wydrukować i zrobić kilkakrotnie, tak, żeby się nauczyć dobrze. Polecam jednak robić ją samodzielnie, żeby za każdym razem ocenić przyrost wiedzy. Będę z tych pytań pytała Was ustnie, tak, żeby postawić stopnie, tylko jeszcze nie wiem, jak😉
praca klasowa jest na stronie szkoły oraz na dysku Google. Pozdrawiam.

  Przyroda sprawdzian 2

 

Lekcja przyrody 4

Dzień dobry, Jak tam sprawdzian? Ile razy go robiłeś? Czy chociaż raz zrobiłeś go sam? Proszę o przysłanie mi przez dziennik liczby punktów jaką zdobyłeś. Sam możesz się ocenić, albo poproś rodzica.

Temat: Organizmy mają wspólne cechy.

Jakie to cechy?

1. Wszystkie organizmy są zbudowane z komórek.

komórka roślinna  

 To jest wnętrze ciała rośliny powiększone pod mikroskopem. Popatrz na małe ”kuleczki” to są właśnie komórki. A u zwierząt? Zajrzyjmy do ciała zwierzęcia.

komórka zwierzęca

To skóra. Składa się z milionów takich przestrzeni. Ta przestrzeń jest zamknięta, dlatego nazwano ją komórką. To słowo nie pochodzi od telefonu, tylko od małego, zamkniętego pomieszczenia.

 komórka grzyba

 A to komórki grzyba.

 

2. Wszystkie organizmy mogą żyć w przeciwieństwie do przedmiotów.

A żyć to znaczy wykonywać wszystkie czynności życiowe:

- oddychać,

- odżywiać się,

- wydalać szkodliwe substancje,

- poruszać się,

- rozmnażać się

- reagować na bodźce - jak mimoza na obrazku kiedy szturchasz ją ołówkiem to zwija listki jakby się broniła,

to 6 czynności życiowych, ani jednej nie można zapomnieć, bo gdyby organizm zapomniał o którejś, to już by nie żył.

Po przeczytaniu tematu z podręcznika wyjaśnij krótko każdą czynność życiową pisemnie.

Zrób ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.

 

Lekcja przyrody 5, kl. 4

Temat: Organizmy różnią się sposobem odżywiania

Odżywianie to pozyskiwanie pokarmu przez organizm. Pokarm dostarcza składników  pokarmowych. Składniki pokarmowe będą służyły do budowy komórek i na energię niezbędną do życia.

  1. 1.       Organizmy samożywne –rośliny, i niektóre bakterie wytwarzają pokarm w swoim ciele.
  2. 2.       Organizmy cudzożywne – zwierzęta, grzyby i pozostałe bakterie – pobierają pokarm z otoczenia.

Przeczytaj cały temat z podręcznika str.68-72, obejrzyj dokładnie obrazki, rysunki i podpisy pod nimi.

Schemat fotosyntezy – narysuj go w zeszycie, spróbuj wpisać w  3 pola, czynniki potrzebne  roślinie, aby mogła w liściach wytwarzać pokarm. W zielony , wpisz cukier. To jest właśnie ten pokarm, który roślina wytwarza w liściach.

fotosynteza

polecam film

Napisz co je: np.
Łoś – ……………………………………..nazywamy go …………………………………
Wilk -……………………………………… nazywamy go…………………………………
Sępy - …………………………………….nazywamy go …………………………………
Dzik - ………………………………………nazywamy go …………………………………
Dżdżownica - ……………………………nazywamy ją saprofitem
Tasiemiec - ………………………………..nazywamy go ………………………………


Lekcja 6

Temat: Powtórzenie wiadomości z przerobionego zdalnie materiału. Squla.


Proszę sprawdzić, czy masz zapisane 6 lekcji w zeszycie.
Sprawdź też czy wykonałeś/łaś wszystkie zadania podane przez nauczyciela. Jeśli nie zdążyłeś -  masz teraz czas do uzupełnienia tych zadań. Przed feriami nie podaję już nowego tematu, ale poćwicz wiadomości na SQULI - najbliższa okolica.  Uzupełnij ćwiczenia ze wszystkich przerobionych tematów.
pozdrawiam
i do usłyszenia po świętach.




Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Zielonce

Realizacja: Superszkolna.pl