Kącik dla żółwia
Greckie słowo logos oznacza słowo, myśl.
Języki LOGO mają już długie dzieje, podobnie jak te długowieczne żółwie z Galapagos.
W programowaniu a właściwie w nauczaniu informatyki i matematyki używa się języka LOGO od lat 60 XX wieku.Wtedy to został stworzony ten język przez Seymoura Paperta na uczelni MIT (Massachusetts Institute of Technology, najlepszej podobno na świecie uczelni techniczno-badawczej).
To właśnie jest mały żółwik - obiekt na ekranie graficznym.
Środowisko programowania LOGO skrócie to po prostu "grafika żółwia", który wykonuje na ekranie "kroki" układane w prostych procedurach rozkazów tworzonych przez ucznia z niewielkiej ilości słów - nazw procedur pierwotnych.
Logo ma wiele odmian i wydań. Po "epoce" Logo Komeniusz (wersja europejska opracowana przez uczelnię z Bratysławy) obecnie używamy w szkole ulepszoną wersję Logomotion-Imagine czyli Logomocja Imagine spolszczoną przez OEIiZK w Warszawie.
Polska strona LOGO udostępnia informacje i różne materiały związane z językiem Logo.
Można tam pobrać wersję instalacji do nauki i ćwiczeń.

Program zawiera moduł do tworzenia grafiki i animacji "Edytor Postaci Logomocji"

Od kilkunastu lat organizowane są liczne konkursy programowania w środowisku Logo na różnych poziomach wiekowych.
Dla szkoły podstawowej jest to konkurs przedmiotowy Minilogia, pod patronatem Kuratorium Oświaty.
Na stronie Archiwum Minilogii można pobrać zadania z poprzednich edycji konkursu.
Przydatne materiały do nauki języka Logo są na stronie:
http://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=materialy
(red.AR)
Opublikowano: 23 marca 2015 08:23
Kategoria: Zagraj, zaciekaw się...
Wyświetleń: 1623