Comenius L.O.L - 'summary' 2

Oto druga część podsumowania naszego projektu współpracy szkół europejskich Comenius. Projekt "Lively Outdoor Learning" to dwa lata naszych kontaktów ze szkołami z Norwegii, Włoch, Hiszpanii, Islandii, Estonii i Turcji.
W dniach 13-16 maja w naszej placówce odbyła się podsumowująca wizyta nauczycieli ze szkół partnerskich.
Przez wszystkie dni pobytu, poza pracą programową, nauczyciele mieli okazję brać czynny udział wraz z uczniami, w rozlicznych lekcjach plenerowych.
Odbyły się:
- Mini olimpiada z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku jako sprzętu sportowego,
- Zajęcia plastyczne w trakcie których odwzorowywano charakterystyczne symbole danego kraju kolorową kredą na kostce brukowej. Wyzwaniem były koronkowe detale ozdób estońskich.
- Ekologiczne zajęcia w terenie,
- Leśne podchody z zabawnymi zadaniami dla dużych i małych,
- Malowanie ozdób glinianych oraz na płótnie, wykonywanie ozdób plecionych,
- Obserwacja ptaków na Zielonkowskich Gliniankach w towarzystwie profesjonalnego ornitologa. W trakcie wyprawy zaobrączkowano kilku skrzydlatych przyjaciół.
Pobyt w Polsce nie byłby pełny dla naszych przybyszy gdyby nie przewidywał zwiedzania Warszawy. Dlatego też grupa projektowa - ze szczególnym uwzględnieniem pani Małgorzaty Zawiszy i Dominika Marszała - przygotowała program który łączył lekcje "poza klasą" z atrakcjami turystycznymi.
"Lively Outdoor Learning"
Na Placu Zamkowym oraz na Starówce odbyła się gra terenowa podczas której uczestnicy (dzieci i dorośli) poznawali historię i architekturę miasta. Między innymi odkrywali znaczenie detali budynków rozpoznając je na podstawie fotografii, prowadzili samodzielne poszukiwania i obliczenia. Zadania były tak skonstruowane aby uzmysłowić grupie sytuację obywateli Warszawy w czasie II Wojny Światowej, ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców Getta.
Poza poważnymi elementami, była również okazja do zabawnych ćwiczeń matematycznych… np. odnajdywania najtańszych pierogów i najdroższego bigosu na Rynku Starego Miasta.
W czasie wolnym umożliwiono gościom poznanie wybranych miejsc w Warszawie: zorganizowano spacer Traktem Królewskim, wyprawę do Zamku Królewskiego, Łazienek i Pałacu Kultury. Przybysze mieli także szansę wizyty w "relikcie czasów minionych" - barze mlecznym.
Kończąc swój pobyt w Polsce, goście byli niezwykle zadowoleni.
Zwracali uwagę na wspaniałą i ciepłą atmosferę panującą w szkole: zdolności i aktywność uczniów, zaangażowanie i życzliwe nastawienie nauczycieli, widoczną efektywną pracę zespołową. Podkreślali, że dzieci w SP3 w Zielonce są bardzo dobrze wychowane i, że wspaniale znają angielski. Odważnie i chętnie się komunikują w języku obcym.
Uczestnicy projektu zauważali i podziwiali to, że każdy kąt w naszym budynku jest wykorzystany do zajęć i dobrze zagospodarowany.
Smakowała im polska kuchnia, szczególnie: zupy i pierogi w stołówce szkolnej.
Odjeżdżając, szykowali już w myślach się do organizacji "Dni Polskich" w swoich placówkach. Na pożegnanie oczywiście nie zabrakło łez wzruszenia i obietnic prywatnych kontaktów.
Dla nas te kilka dni było nie tylko podsumowaniem projektu, ale też okazją do zobaczenia tego jak sprawdzamy się we wspólnym działaniu, ujrzenia naszej placówki niejako "z zewnątrz" - oczami innych. Był to widok nader przyjemny i satysfakcjonujący.
Należy podkreślić wagę wspaniałej współpracy na linii dzieci-nauczyciele-rodzice, która była podstawą sukcesu tak dużego przedsięwzięcia - za co wszystkim uczestnikom należą się specjalne ukłony. Zespołowe działania przy projekcie oraz jego efektownym zakończeniu były doświadczeniem doskonale obrazującym jak wielka siła i dobro wynikają z dobrej kooperacji. Dziękujemy wszystkim, którzy się do tego wspólnego sukcesu przyczynili.
"Lively Outdoor Learning"
Opublikowano: 09 czerwca 2015 12:22
Kategoria: PROJEKTY edukacyjne
Wyświetleń: 797