Perspektywy szkolnych korytarzy

6 marca szósta klasa szkicowała perspektywę zbieżną.
Tematem rysunków były nasze szkolne długie korytarze. Wcześniej na kilku lekcjach plastyki uczniowie poznali dzieje perspektywy w sztukach plastycznych. Wykonali także kilka rysunków w ćwiczeniach. Teraz należało przyjrzeć się rzeczywistej perspektywie i spróbować zanotować na kartce.
Obserwacja dotoczyła układu perspektywy czołowej z poziomu stojącego lub siedzącego człowieka albo z poziomu "żaby". Najpierw uczniowie rysowali linię horyzontu i na niej punkt zbiegu. Wiele osób rysowało przy linijce. Problemem było opanowanie linii pionowych i poziomych, które często "wychodziły" przechylone. Było sporo poprawek. Długi korytarz i tak jest najłatwiej narysować w perspektywie. Potem lepiej wyjdą szkice wielu brył.
Opublikowano: 14 marca 2015 14:50
Kategoria: PROJEKTY edukacyjne
Zdjęcia:
Wyświetleń: 2696