Perspektywy szkolnych korytarzy

   6 marca szósta klasa szkicowała perspektywę zbieżną.

   Tematem rysunków były nasze szkolne długie korytarze. Wcześniej na kilku lekcjach plastyki uczniowie poznali dzieje perspektywy w sztukach plastycznych. Wykonali także kilka rysunków w ćwiczeniach. Teraz należało przyjrzeć się rzeczywistej perspektywie  i spróbować zanotować na kartce.  

    Obserwacja dotoczyła układu perspektywy czołowej  z poziomu stojącego lub siedzącego człowieka albo z poziomu "żaby". Najpierw uczniowie rysowali linię horyzontu i na niej punkt zbiegu. Wiele osób rysowało przy linijce. Problemem było opanowanie linii pionowych i poziomych, które często "wychodziły" przechylone. Było sporo poprawek. Długi korytarz i tak jest najłatwiej narysować w perspektywie. Potem lepiej wyjdą szkice wielu brył.

 

Opublikowano: 14 marca 2015 14:50

Kategoria: PROJEKTY edukacyjne

Zdjęcia:

Wyświetleń: 2696

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Zielonce

Realizacja: Superszkolna.pl