Betlejem'2020 - konkurs grafiki komputerowej
BETLEJEM'2020 - XVI edycja konkursu grafiki komputerowej.
Szkolny konkurs z grafiki komputerowej z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
Dla chętnych uczniów z klas młodszych i klas starszych.
Pracę wykonaną komputerowo zgłasza się w postaci pliku elektronicznego.
Pracę wykonuje uczeń samodzielnie - rysując w dowolnym programie komputerowym.
Nie używa się żadnych gotowych szablonów, clipartów, gotowych figur i kształtów, nie korzysta się z fotografii ani innych grafik czy rysunków.
Jest to konkurs rysunkowy.
Wymagania konkursowe mają rozwijać umiejętności ucznia w zakresie grafiki komputerowej tzn. umiejętności informatyczne, graficzne oraz plastyczne oraz wiedzę z różnych dziedzin.
SZCZEGÓŁOWY REGULAMIN KONKURSU
*** RANGA KONKURSU: szkolny dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Zielonce
*** ORGANIZATOR: Szkoła Podstawowa nr 3, nauczyciel informatyki
*** CELE KONKURSU: rozwój umiejętności grafiki komputerowej, umiejętności plastycznych, rozwój zainteresowań twórczych, pogłębienie znajomości tradycji świętowania Bożego Narodzenia i podtrzymanie tych tradycji, przestrzeganie praw autorskich, promocja grafiki komputerowej, promocja programów freeware lub trial.
*** ZADANIE KONKURSOWE:
- Samodzielne narysowanie ilustracji zgodnej z tematem konkursu.
- Wykonanie pracy w wybranym posiadanym legalnie programie grafiki komputerowej.
- Zapisanie pliku z wymaganą nazwą w wymaganym formacie graficznym.
- Przesłanie pliku pracy wraz z informacją o użytym programie oraz zgodą Rodziców na udział w konkursie.
*** TEMATYKA - KATEGORIE TEMATYCZNE:
"Boże Narodzenie"
"Święta Bożego Narodzenia"
to znaczy: przekaz z Ewangelii oraz polskie tradycje świąteczne.
1). Formą ujęcia tematu może być ilustracja wydarzenia nocy Bożego Narodzenia w Betlejem w szopce lub jaskini. Może to być scena z adoracją Dzieciątka przez Józefa i Maryję, pokłon pasterzy albo wizyta Trzech Królów z darami. To temat do opracowania z wyobraźni, ale w oparciu o przekaz z Ewangelii.
2). Formą ujęcia tematu może być zilustrowanie dowolnie wybranego znanego sobie zwyczaju lub tradycji związanej ze Świętami np. rodzinne śpiewanie kolęd, wspólne czytanie Ewangelii przed wieczerzą wigilijną, dekorowanie stołu wigilijnego, dzielenie się opłatkiem przed kolacją wigilijną, ubieranie choinki, rodzinne oczekiwanie na pierwszą gwiazdkę, odwiedzanie Szopki w kościele, rodzinne budowanie szopki na konkurs szopek, udział w Pasterce, obdarowywanie prezentami spod choinki, spotkanie całej rodziny itp.
Tematyka przedstawiona na rysunku nawiązuje do wiadomości z religii chrześcijańskiej, oraz z historii i geografii starożytnej Palestyny, przyrody, astronomii, kultury i tradycji obrzędowej, tradycji ludowych, zwyczajów rodzinnych.
Praca wykonana samodzielnie - powinna być zgodna z tematem, przemyślana, staranna i estetyczna.
*** KATEGORIE WIEKOWE
zerówka, klasy młodsze 1-3, klasy 4-6, klasy 7-8
*** W JAKIM PROGRAMIE WYKONAĆ RYSUNEK?
- * w programie graficznym czyli edytorze grafiki w komputerze umożliwiającym rysowanie np.: TuxPaint (bez stempli i wzorków), MsPaint dowolnej wersji, Gimp, ArtRage, Pixia, Krita, PaintNET, PINTA, MYPAINT, oraz inne programy umożliwiające rysowanie.
- * na tablecie lub smartfonie - w aplikacji rysunkowej.
- * online na stronach udostępniających edytory graficzne umożliwiające rysowanie, często nie wymagające zakładania konta, a umożliwiające pobranie wykonanego rysunku w wybranym formacie.
Rysujemy posługując się myszką komputerową, lub palcem na ekranie dotykowym lub rysikiem na tablecie graficznym.
*** JAK ROZPOCZĄĆ RYSOWANIE?
Rozpoczynać należy od ustawienia rozmiaru obszaru roboczego!
Polecany rozmiar obrazka 1000x700 pikseli. Układ poziomy. Może być trochę mniejszy, np. 800x600 pikseli.
*** JAK RYSOWAĆ?
Należy wykorzystać możliwości rysunkowe posiadanego edytora. Wybierać odpowiednie narzędzia do rysowania. Nie używać gotowych szablonów, clipartów, gotowych figur i kształtów, nie korzystć z fotografii ani innych grafik czy cudzych rysunków.
***JAK ZAPISAĆ i NAZWAĆ PLIK?
Zapis do formatu graficznego .png lub .jpg. Należy w programie wybrać opcję ZAPISZ-JAKO i wybrać typ pliku. W niektórych programach będzie opcja EKSPORTUJ - i wybrać typ pliku .png lub .jpg
Nazwa przesyłanego pliku według wzoru: klasa_Nazwisko_Imie (bez użycia polskich znaków).
Przykładowo uczeń: Mikołaj Ciężki z klasy 5c powinien nazwać swój plik: 5c_Ciezki_Mikolaj
*** SPOSÓB ZGŁASZANIA PRAC:
Każdy biorący udział w konkursie może zgłosić jedną pracę.
Do zgłaszonej na konkurs pracy należy dołączyć informację o wykorzystanym w pracy programie i rodzaju licencji.
Rodzice poświadczają zgodę na udział w konkursie i przetwarzanie danych oraz potwierdzają samodzielną pracę dziecka.
sposób 1) w panelu "ODDAJ" w Classroom na kafelku KONKURSY, i w komentarzu prywatnym lub w drugim pliku dołączyć informacje o programie oraz oświadczenie od Rodziców. Uczeń wcześniej zgłasza chęć uczestnictwa w konkursie.
sposób 2) ewentualnie można przesłać mailem plik pracy oraz informację i oświadczenie Rodziców.
*** TERMINY:
Pierwszy termin zgłoszenia prac - wtorek 22 grudnia 2020 do godz.20:00.
A drugi termin po przerwie świątecznej - poniedziałek 4 stycznia do godz.20:00.
(zgłoszenia z obydwu terminów będą traktowane jednakowo)
*** OCENA PRAC:
W styczniu powołana komisja dokona przeglądu prawidłowo zgłoszonych prac.
Prace będą kwalifikowane z uzwględnieniem kategorii wiekowych (zerówka, klasy 1-3, klasy 4-6, klasy7-8).
Kryteria oceny zgłoszonych prac: zgodność z wymaganiami konkursu, estetyka i wkład pracy.
*** ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU I NAGRODY:
Rozstrzygnięcie konkursu jest planowane przed zakończeniem pierwszego semestru.
Doraźną formą nagrody są oceny z przedmiotu.
Nagrody rzeczowe zależą od możliwości finansowych Rady Rodziców.
*** FINAŁ KONKURSU: - prezentacja na wystawie online.
Nagrody i Dyplomy w późniejszym terminie, po powrocie do szkoły.
Czy wiecie?
Pierwszy konkurs grafiki komputerowej w naszej szkole odbył się w roku 1999 i dotyczył wielkanocnych pisanek.
A najdawniejszy konkurs grafiki komputerowej w naszej szkole z okazji Bożego Narodzenia był w roku 2005.
PROGRAMY - np.:
TuxPaint, rysowanie, malowanie, magia-malowanie (freeware)
EDYTORY ONLINE - np.:
Opublikowano: 17 grudnia 2020 20:20
Kategoria: Konkursy - ogłoszenia
Wyświetleń: 668