Harmonia, Ty i Ja i WSZYSTKO GRA!

Projekt Harmonia w szkole został napisany przez nauczycieli naszej szkoły i dzięki pozytywnej ocenie w konkursie zostały przyznane środki na jego realizację z funduszu Erasmus+. Projekt trwa od maja 2022 do stycznia 2022. Wszystkie szczegóły dotyczace realizacji projektu będą pojawiać się w zakładce Harmonia w szkole.
CELE PROJEKTU
1. Wprowadzenie stabilności w procesie wychowawczym i równowagi wewnętrznej kadry pedagogicznej - jest potrzebne po okresie nauczania zdalnego i w związku z przeniesieniem więzi między uczniami do internetu oraz jako reakcja na nasilanie się zaburzeń koncentracji uwagi i na obniżenie motywacji do pracy i nauki
2. Wprowadzenie nowych metod pracy z młodzieżą - jest potrzebne do twórczej pracy z klasami starszymi m. in. wykorzystujących narzędzia cyfrowe, w tym video produkcję
3. Podnoszenie poziomu edukacji w zakresie nauczania języków obcych - jest potrzebne, by nauczyciele bardziej aktywnie korzystali z materiałów anglojęzycznych, a uczniowie częściej korzystali z języka angielskiego jako języka komunikacji i nauki, dzięki czemu absolwenci szkoły będą mieli szersze perspektywy wyboru szkół średnich
Na czym polega realizacja projektu?
-
działania szkolne planowane i podejmowane przez nauczycieli na podstawie wiedzy zdobytej na kursach specjalistycznych
-
uczestnictwo 25 nauczycieli w 13 różnych kursach specjalistycznych, z ktorych wiedza zostanie przekazana całemu gronu pedagogicznemu. tematyka kursów obejmuje: zapobieganie wypaleniu zawodowemu i redukcji stresu u nauczycieli; krytyczne myślenie i rozwiązywanie konfliktów u nastolatków; różne aspekty pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; metody pracy w środowisku cyfrowym;doskonalenie umiejętności językowych a także metodyka nauczania języka angielskiego
-
działania upowszechniające realizację projektu a także promujące ideę uczenia się przez całe życie
Co planujemy zrobić w szkole?
1. Wprowadzić do programu wychowawczo-profilaktycznego nowe treści i działania dotyczące zapobieganiu konfliktom i przemocy, w tym cyberprzemocy, treningu uważności, metod redukcji stresu, zdrowego stylu życia, w tym zdrowej diety.
2. Wdrożyć poznane metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi autystycznymi, z zespołem Aspergera, z ADHD, z niepełnosprawnościami ruchowymi i intelektualnymi, zagrożonych niedostosowaniem społecznym i innymi.
3. Objąć nowatorskim programem wychowawczym niektóre klasy z nastolatkami w wieku dojrzewania, polegającym na wykorzystaniu krytycznego myślenia, jako narzędzia do podniesienia ich motywacji w osiąganiu celów edukacyjnych.
4. Wprowadzić w klasach edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego innowację polegającą na wprowadzaniu języka angielskiego do codziennych treści programowych (CLIL) i wzbogacić warsztat metodyczny nauczania języka angielskiego.
5. Opracować i wdrożyć działania mające na celu podniesienie motywacji do pracy u nauczycieli, podwyższenie samooceny, radzenie sobie ze stresem aby zapobiegać wypaleniu zawodowemu.
Opublikowano: 20 lipca 2022 18:29
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 246