Wyniki wielkanocnego konkursu w Scratch.

szkolny konkurs wielkanocny w Scratch

Przedstawiamy nadesłane prace w  Wielkanocnym szkolnym konkursie programowania w Scratch.

Ostatecznie zgłoszono 9 prac z klas 4-8. Są to projekty w formie gry, labiryntu, historyjki i multimedialnej kartki świątecznej.

Projekt 1: Ten projekt to gra "Zabawa Wielkanocna", która zawiera 3 mini-gry: "Złap pisanki", "Marchewka dla (wielkanocnego) królika" i "Quiz". Są to gry jednoosobowe. Oprócz gier jest też dodatek w formie krótkiej historyjki o Wyspie Wielkanocnej.


Projekt 2: - historyjka o ludowej tradycji wielkanocnej: W grze wcielamy się (tak jak na początku jest napisane) we wnuczka starszej pani Jadzi, której mamy za zadanie pomóc w zrealizowaniu wielkanocnych tradycji. Jest to gonitwa za kotem Burkiem, żeby go oklepać palemką wielkanocną, co ma mu dać szczęście.

 

Projekt 3: Tematem projektu są wielkanocne pisanki, które uciekły z Ziemi. Jest to gra jednoosobowa, polegająca na złapaniu jak największej liczby pisanek spadających z nieba.  Koszyczkiem wielkanocnym należy poruszać za pomocą prawej lub lewej strzałki. Gra trwa 1 minutę i jest wzbogacona dodatkowymi pytaniami i grafiką. 

 

Projekt 4: W tym projekcie wędruje się przez labirynt - chodzi tu o zebranie jajek wielkanocnych - bo jedno z nich (a nie wiadomo które) odblokuje przejście do dużej pisanki, czyli wyjście z labiryntu.

 

Projekt 5: To kartka z życzeniami.

 

Projekt 6: Ten projekt jest to gierka ze spadającymi pisankami. Trzeba zebrać do koszyka jak najwięcej. Widać punkty, ile jajek się zebrało.

 

Projekt 7: Mój pomysł jest z jajkiem otwieranym, a w środku z kurczaczkiem z życzeniami, a na końcu jest obrazek z życzeniami.

 

Projekt 8: Moim pomysłem było stworzenie wielkanocnej gry. W niej kieruje się kurczakiem, który zjada jajka. Celem gry jest uzbieranie wszystkich pisanek i dotarcie do czerwonych drzwi. Żeby rozpocząć grę trzeba wcisnąć zieloną flagę. Należy wciskać strzałki w prawo, lewo, dół i górę. Po zetknięciu się jajka i kurczaczka pisanka znika. Nie wolno dotknąć zielonych ścian labiryntu. Wtedy automatycznie cofa cię na początek gry. Jednak nie trzeba zbierać wszystkich jajek od nowa - gra jest kontynuowana. Kiedy dotrzesz do drzwi - gratulacje! Aby rozpocząć grę na nowo - należy wcisnąć zieloną flagę i klawisz z literą a (pokazuje pisanki).


Projekt 9: To kartka z życzeniami.

Opublikowano: 17 kwietnia 2021 18:36

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 908

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Zielonce

Realizacja: Superszkolna.pl