Skrzynka Korczakowska
Ruszamy ze Skrzynką Korczakowską... ponieważ
”dziecko ma prawo do poważnego traktowania jego spraw, do poważnego ich rozważania”.
Janusz Korczak
Skrzynka Korczakowska, do której wszyscy uczniowie mogą wrzucać listy z prośbami, pytaniami i skargami znajduje się na korytarzu, przy sekretariacie.
Wszyscy uczniowie naszej szkoły mogą liczyć na pomoc.
Pamiętaj! Nie jesteś sam w szkole ze swoimi problemami, więc
-
jeśli nie masz odwagi żeby osobiście zgłosić jakiś problem lub sprawę do wychowawcy, pedagoga czy psychologa ...
-
jeśli masz problem, np. w szkole, w klasie, w domu ...
-
jeśli potrzebujesz pomocy bo sam nie umiesz sobie z czymś poradzić ...
-
jeśli widzisz, że komuś dzieje się krzywda...
zgłoś się!!!
Wspólnie z zaufaną osobą - znajdziesz rozwiązanie ...
Jak uzyskasz odpowiedź?
Napisz i wrzuć swój list do skrzynki. Podpisz się oraz podaj nr klasy. Możesz być anonimowy, ale wówczas podaj swój numer telefonu.
-
Możesz napisać z kim chcesz porozmawiać i poprosić o indywidualne spotkanie z tą osobą, np. psychologiem, pedagogiem, nauczycielem...
-
Możesz zostawić tylko informację, a skontaktuje się z Tobą kompetentna osoba.
-
Obsługą poczty zajmuje się w naszej szkole wychowawca świetlicy, który skontaktuje Cię z odpowiednią osobą.
-
Listy będą opróżniane ze Skrzynki Korczakowskiej raz na tydzień w piątki
a dokładniej, to:
Ruszamy ze Skrzynką Korczakowską.....
„Dziecko ma prawo do poważnego traktowania jego spraw, do poważnego ich rozważania”
Janusz Korczak
Skrzynka Korczakowska, do której wszyscy uczniowie mogą anonimowo wrzucać listy z prośbami, pytaniami i skargami znajduje się w świetlicy szkolnej.
Skrzynka służy do zgłaszania trudnych spraw anonimowo.
Wszyscy uczniowie klas 1-8 mogą liczyć na pomoc.
Pamiętaj! Nie jesteś sam w szkole.
Jakie sprawy można między innymi zgłaszać:
-
Jeśli jest się ofiarą lub świadkiem agresji lub przemocy...
-
Jeśli wie się, że komuś dzieje się krzywda...
-
Jeśli się jest krzywdzonym przez dorosłych...
-
Jeśli dokuczają komuś rówieśnicy i ktoś sobie z tym nie radzi...
-
Jeśli ktoś ma pytanie natury prawnej/jest w kłopotach...
-
Jeśli ktoś jest w trudnej sytuacji i nie wie jak rozwiązać swój problem...
-
Jeśli ktoś nie ma się do kogo zwrócić, nie wie komu może zaufać...
-
Jeśli ktoś ma pomysł, co zmodyfikować i ulepszyć w naszej szkole....
Jak uzyskasz odpowiedź?
-
Możesz zostawić informację do osoby, z którą chcesz rozmawiać - otrzymać nr telefonu lub poprosić o indywidualne spotkanie, zostaw wtedy nr telefonu do siebie lub adres mail.
-
Uczniowie klas młodszych korzystają z pomocy wychowawcy świetlicy w nawiązaniu kontaktu.
-
Możesz poprosić o poruszenie i rozwiązanie problemu w klasie, np. na godzinie wychowawczej
-
Możesz uzyskać odpowiedź poprzez rozmowę z konkretną osobą np. nauczycielem, wychowawcą, pedagogiem/psychologiem szkolnym, członkiem S.U,
-
UWAGA!
Jeśli nie chcesz się ujawniać - nadawca pozostanie ANONIMOWY !
-
Obsługą poczty zajmuje się w naszej szkole wychowawca świetlicy w porozumieniu z pedagogiem szkolnym.
-
Listy będą opróżniane ze Skrzynki Korczakowskiej raz na tydzień (w..................................................) w obecności przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego.
Opublikowano: 11 września 2019 15:22
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 4064