Wielkanocny konkurs szkolny w SCRATCH
Wielkanocny konkurs informatyczny
Zapraszamy do udziału w szkolnym konkursie na Wielkanocną pocztówkę, historyjkę lub grę.
Szkolny konkurs w Scratch
dla wszystkich chętnych uczniów klas 4-8.
Tematyka - wokół Świąt Wielkanocnych
to znaczy - Wielkanoc, świętowanie, zwyczaje, obrzędy, tradycje, przysłowia.
Kategorie konkursowe do wyboru łatwiejsze i trudniejsze:
- wielkanocna kartka świąteczna - jak pocztówka (własne rysowane tło, własne rysowane postacie duszków, i np. życzenia - napis lub w dymku)
- multimedialna historyjka świąteczna (własne tło i postacie, skrypty przynajmniej dla 2 postaci, akcja - np. wypowiedzi, ruch, efekty)
- świąteczna gra dla jednego gracza, ze sterowaniem z klawiatury, np. ze zbieraniem punktów (zyskanie lub utrata punktów - na zmiennych, sterowanie postacią, oprogramowanie komunikatów o wygranej)
- świąteczna gra dla dwóch graczy - ze zbieraniem punktów osobno dla każdego z graczy, sterowanie postaciami z klawiatury, oprogramowanie komunikatów o wygranej)
Gry mogą mieć 1 poziom lub więcej, ale trzeba także przygotować początek z instrukcją i tytułem (jako plansza tytułowa lub duszek-napis, który potem znika).
Samodzielne narysowanie tła i postaci (duszków) w Scratch nie jest koniecznie wymagane, ale podnosi wartość pracy.
Sugestie do tematów na wesołe gry i historyjki:
- może to być zbieranie pisanek, które pojawiają się i znikają szybko w różnych miejscach
- może być łapanie do koszyka spadających pisanek (żeby się nie stłukły)
- może to być przejście przez labirynt i zebranie pisanek
- może to być malowanie pisanki (animacja)
- może to być historyjka pokazująca śmigus-dyngus
- może to być historyjka o Niedzieli Palmowej, o palmach
- może to byc historyjka o ubieraniu koszyczka ze święconką
- może to byc historyjka/gra o długiej i trudnej drodze z koszyczkiem do kościoła
- może to być historyjka/ gra w turlanie pisanek
- może to być historyjka o dekorowaniu mazurków i ciast
- droga przez labirynt zrobiony z mazurków

A gdzie i jak szukać pomysłów?
np https://www.garneczki.pl/blog/tradycje-i-zwyczaje-wielkanocne-w-polsce/
Pracę na konkurs można przygotować w wersji Scratch 3 lub Scratch 2.
Sposób zgłaszania prac i przesyłania plików: zdalny w Classroom.
Wszystkie klasy mają ogłoszenie na strumieniu zajęć z informatyki, jak dołączyć do "kafelka" konkursu wielkanocnego w Scratch. Po dołączeniu mają tam "okienko" do przekazania pliku.
TERMIN?
Zgłaszanie prac po świętach - od 9 do 12 kwietnia.
Prace nadesłane będą mogły być zaprezentowane, więc proszę nie umieszczać w nich na planszach swoich danych osobowych.
Przewidywane nagrody to przede wszystkim oceny cząstkowe celujące z informatyki.
Jest możliwe, że Rada Rodziców z uzbieranych funduszy oraz wpływów z 1% zasponsoruje odpowiednie nagrody i dyplomy.
Opublikowano: 07 kwietnia 2021 08:08
Kategoria: Konkursy - ogłoszenia
Wyświetleń: 767